Kendimizce Şiirİstanbul

Hotel California by Eagles on Grooveshark

       Takvimler 2012 yılının 26 Ocağını Gösteriyordu. Bugün bana göre gerçekten güzel geçecekti; sebebi iki güzel insanı bir etkinlikte misafir etme şerefine kavuşmuş olmamdı. İki güzel yürek, iki güzel kalem, kitaplarıyla birlikte, sohbet, şiir, eğlence dolu bir gün geçirmek için bizimle olacaklardı. Kim mi bunlar? Sevgili Meral Demir, Adım Kadın kitabıyla, sevgili Barış Erdoğan, Kuş Kıyamet kitabıyla bizimle olacak değerli dostlardı. Her ne kadar 26 Ocak Dünya Gümrük Günü olarak ilan edilmiş olsa da, bizim gümrükle işimiz yoktu, yeni dostlara gümrük uygulamıyorduk. İki güzel insanla olmanın keyfini yaşamanın zevki bize yetecekti.

       Etkinliği, sevgili Gülşen hocamla birlikte hazırlamıştık. Bursa'dan kalkıp gelen Meral Demir ve Konya'dan mevlevi tozu bulaşmış ayaklarıyla, yüzünde güzel gülümsemesiyle gelen Barış Erdoğan'a ev sahipliği yapmak, hem Gülşen hocam için, hem benim için çok güzel bir duyguydu. Buluşma etkinliğini yapacağımız mekana önce ben varmıştım. Hem Meral ve Barış hocamı  hem de, gelecek diğer misafirleri karşılamak, uzun yoldan sevilen misafir bekleyen evin, küçük çocuğunun heyecanı misali benide heyecanlandırıyordu. Çok güzeldi.

ÇAMSAKIZI

Çoban da
Ali Cengiz oyunları ile
yazı turadan çıkmış
çamsakızına hevesli değil ya,
dişine bakılmayan armağanlara
razı olmak düşmüş
bahtına... 

Mısralarının eşliğinde koltuğunda taptaze kitabı Adım Kadın kitabıyla; Meral Demir ve

Şiir Bayramına Gidiyorum Vurulmaya

erken çiçek açar kayısı ağacı
mayıs bir demeden
desenize şiir bayramı

neden işçi bayramları kutlanır
utanırım
adamları işçi bırakmak niye

işçi kokan şiirlerim olur
okuyun
şiir kokan işçilerim yok

işçi-şiir el ele demem artık
uçmuşlar
şiir kanadında işçilerim

şiir bayramına gidiyorum
vurulmaya
ardımdan şiir çalmasınlar

mısralarıyla sevgili Barış Erdoğan, şiir bayramına, Kuş Kıyamet kitabıyla gelip katıldılar. Gerçekten bir şiir bayramı havasında geçti buluşmamız. Gülen güzel yüzlerin eşliğinde, dudaklardan dökülen tatlı mısralar bayram ikramı olarak önümüze konuldu. Yüreklerinin şiir bayramları hiç bitmesin dilerim...

Katılımcı diğer dostların, güzel yürekleri ve sevinçlerini getirmiş olmaları toplantımıza ayrı bir tat katmış oldu. Toplantımıza çok kısa bir süre icabet eden (dilerim ilerde daha uzun sohbetlerimiz olur) Sevgili Miryam Şulam'da 72 adını verdiği şiir kitabıyla konuk oldu.

İstanbul, Konya, Bursa üçgeninin ortasında, hoş dost sohbetleriyle tatlandırılmış güzel arındırılmış zamanlar geçirdiğimiz bütün dostlarıma teşekkürlerimi sunuyorum. Umarım en kısa sürede yeniden gerçekleştirebiliriz.
Share on Google Plus

0 yorum: